Розробка уроку з образотворчого мистецтва
Навчальна мета: формувати
поняття про декоративно-ужиткове мистецтво, народну іграшку; вчити дітей
перетворювати, стилізувати реальну форму в декоративну;
Розвивальна мета: розвивати творчість та вміння точно передавати форму; використовувати
народний візерунок в оформленні глиняної народної іграшки;
Виховна мета: виховувати
естетичний смак, любов до народних іграшок.
Обладнання:
1)
мультимедійний
проектор, ноутбук;
2)
глиняні
іграшки створені вихованцями гуртка «Арт-лабораторія»;
3)
глина,
стеки, інструменти для декорування ніж, гумки, тарілка для води, губки;
4)
скатертина,
дощечка для основи;
5)
таблиці
з прикладами народних іграшок.
Основні поняття: народна іграшка, глина, велика маса, ліплення
накладанням, витягування форми з суцільного шматка, пропорційність,
згладжування, стилізація, узор, декор, декоративно-ужиткове мистецтво.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
(фронтальне
опитування)
● Діти, ви любите
гратися? ( Відповіді дітей)
● Які іграшки вам
подобаються найбільше? ( Відповіді дітей)
● А з якого
матеріалу можливо виготовляти іграшки? (
Відповіді дітей: м'які, пластмасові, залізні, глиняні й ін. ). Сьогодні нас
цікавить саме іграшки з глини, тому хочеться сказати декілька слів про значення
та властивості глини.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Історія глини дуже
цікава. починається вона зі створення світу. Довгий час
фігури богів робилися з глини, а вже потім - з каменю.
На Півночі глину використовували по-своєму. Чукчи та
коряки використовували білу глину для приготування їжі і називали її земляним
жиром.
У природі ластівка - заправний гончар. Шматочок за
шматочком ліпить глибоку чашу-гніздечко. Висихаючи, гніздечко стає настільки
цупким, що, навіть, якщо впаде - не розіб'ється. Можливо, споглядаючи за
роботою ластівки, люди навчилися робити хати-мазанки. Глина настільки
розповсюджена у будівництві, що і зараз третина планети живе у глинобитних
хатах.
У Франції було винайдено
рецептуру змішування графіту та глини, що послужило для створення високоякісних стержнів для олівців. Тепер існують стержні різної твердості Т, М, ТМ.
Єгиптяни використовували глину для бальзамування. З
давніх часів люди вже знали, що у глині немає бактерій і вона поглинає навколо
себе токсини, запахи, гази, вбиває хвороботворні мікроби. І зараз, якщо порошок
глини поставити на тарілці у холодильник на 2-4 години, то всі запахи пропадуть.
На Русі глину використовували для стерилізації
молока. В посуд з молоком кидали одну ложку глини - молоко не прокисало
протягом кількох днів навіть у спеку.
IV. Вивчення нового матеріалу
А зараз переглянемо
відео про іграшки з глини
Перегляд відеоматеріалу
—Іграшки бувають
різні, але якими б вони не були — великими чи маленькими, новими чи старими,
вони — наші друзі. Іграшками ви граєтеся, їм довіряєте свої найпотаємніші
думки. Саме з ними зв'язані ваші найкращі спогади.
Є іграшки, якими
можна не тільки гратися.
Такі іграшки мають
художню цінність, бо виготовлені народними майстрами, називаються
декоративними. А мистецтво їх виготовлення прийнято вважати декоративно-ужитковим.
В Україні
найпоширенішими є іграшки з глини. Вони виготовлялись в усіх регіонах, де були
гончарі: в Опішні, Косові, Васильківці та ін. Зображали ці іграшки птахів і
тварин в трохи спрощеній формі, яка називається стилізованою.
А зараз ми переглянемо відео де експерти «Арт-Лабораторії» розкажуть про вироби з глини які створили наші учні.
Перегляд відеоматеріалу https://www.youtube.com/watch?v=EJXAA-sI0HA
«Скарбничка» Роздача зразків ескізів
народних іграшок
Практична робота:
Ми сьогодні будемо
ліпити іграшку з глини (пташку) тому
давайте переглянемо відео де розповідається про способи роботи з глиною:
Перегляд відео майстер-класу роботи з глиною учнів
«Арт-лабораторії» КЗШ 120
(нагадати техніку
безпеки)
Демонстрація
послідовного процесу створення форми пташки з глини.
Самостійна творча робота учнів
V. Підсумок уроку.
Виставка дитячих
робіт. Учні демонструють іграшки. Споглядання, аналіз і естетичне оцінювання.
VI. Домашнє завдання
● Звернути увагу на
ті іграшки які є у вас вдома
● Взяти гуашеві
фарби, клей ПВА, пензлі для розмальовування наших виробів з глини.
Відео фрагменту уроку https://www.youtube.com/watch?v=450ewl4_UBo
Відео фрагменту уроку https://www.youtube.com/watch?v=450ewl4_UBo
Допоміжний матеріал для уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар