Anatol Labunskiy



В 2011 році у межах гурткової роботи Анатолій Лабунський створив експериментальний творчий простір «Арт-лабораторію, яка стала основою позакласної мистецької освіти для учнів школи, і альтернативою навчання у художніх школах Кривого Рогу.

Робота в «Арт-лабораторії» допомагає Анатолію Лабунському більш ґрунтовно втілювати у життя його педагогічний проект: «Розвиток гармонійної особистості громадянина України засобами українського та світового мистецтва» Вивчаючи образотворче мистецтво в загальноосвітній школі, учні мають можливість продовжувати роботу над проектами в творчих групах «Арт-лабораторії».



Слайдер

пʼятницю, 6 лютого 2015 р.

Урок образотворчого мистецтва в 5 класі "Ліплення народної іграшки"



Розробка уроку з образотворчого мистецтва 

Навчальна мета: формувати поняття про декоративно-ужиткове мистецтво, народну іграшку; вчити дітей перетворювати, стилізувати реальну форму в декоративну;
Розвивальна мета: розвивати творчість та вміння точно передавати форму; використовувати народний візерунок в оформленні глиняної народної іграшки;
Виховна мета: виховувати естетичний смак, любов до народних іграшок.

Обладнання:
1)    мультимедійний проектор, ноутбук;
2)    глиняні іграшки створені вихованцями гуртка «Арт-лабораторія»;
3)    глина, стеки, інструменти для декорування ніж, гумки, тарілка для води, губки;
4)    скатертина, дощечка для основи;
5)    таблиці з прикладами народних іграшок.

Основні поняття: народна іграшка, глина, велика маса, ліплення накладанням, витягування форми з суцільного шматка, пропорційність, згладжування, стилізація, узор, декор, декоративно-ужиткове мистецтво. 
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
(фронтальне опитування)
● Діти, ви любите гратися? ( Відповіді дітей)
● Які іграшки вам подобаються найбільше? ( Відповіді дітей)
● А з якого матеріалу можливо виготовляти  іграшки? ( Відповіді дітей: м'які, пластмасові, залізні, глиняні й ін. ). Сьогодні нас цікавить саме іграшки з глини, тому хочеться сказати декілька слів про значення та властивості глини.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Історія глини дуже цікава. починається вона зі створення світу. Довгий час фігури богів робилися з глини, а вже потім - з каменю.
На Півночі глину використовували по-своєму. Чукчи та коряки використовували білу глину для приготування їжі і називали її земляним жиром.
У природі ластівка - заправний гончар. Шматочок за шматочком ліпить глибоку чашу-гніздечко. Висихаючи, гніздечко стає настільки цупким, що, навіть, якщо впаде - не розіб'ється. Можливо, споглядаючи за роботою ластівки, люди навчилися робити хати-мазанки. Глина настільки розповсюджена у будівництві, що і зараз третина планети живе у глинобитних хатах.
У Франції було винайдено рецептуру змішування графіту та глини, що послужило для створення високоякісних стержнів для олівців. Тепер існують стержні різної твердості Т, М, ТМ.
Єгиптяни використовували глину для бальзамування. З давніх часів люди вже знали, що у глині немає бактерій і вона поглинає навколо себе токсини, запахи, гази, вбиває хвороботворні мікроби. І зараз, якщо порошок глини поставити на тарілці у холодильник на 2-4 години, то всі запахи пропадуть.
На Русі глину використовували для стерилізації молока. В посуд з молоком кидали одну ложку глини - молоко не прокисало протягом кількох днів навіть у спеку.

IV. Вивчення нового матеріалу
А зараз переглянемо відео про іграшки з глини
Перегляд відеоматеріалу
—Іграшки бувають різні, але якими б вони не були — великими чи маленькими, новими чи старими, вони — наші друзі. Іграшками ви граєтеся, їм довіряєте свої найпотаємніші думки. Саме з ними зв'язані ваші найкращі спогади.
Є іграшки, якими можна не тільки гратися.
Такі іграшки мають художню цінність, бо виготовлені народними майстрами, називаються декоративними. А мистецтво їх виготовлення прийнято вважати декоративно-ужитковим.
В Україні найпоширенішими є іграшки з глини. Вони виготовлялись в усіх регіонах, де були гончарі: в Опішні, Косові, Васильківці та ін. Зображали ці іграшки птахів і тварин в трохи спрощеній формі, яка називається стилізованою.

А зараз ми переглянемо відео де експерти «Арт-Лабораторії»  розкажуть про вироби з глини які створили наші учні.
Перегляд відеоматеріалу https://www.youtube.com/watch?v=EJXAA-sI0HA

«Скарбничка» Роздача зразків ескізів народних іграшок

Практична робота:
Ми сьогодні будемо ліпити іграшку з глини (пташку)  тому давайте переглянемо відео де розповідається про способи роботи з глиною:
Перегляд відео майстер-класу роботи з глиною учнів «Арт-лабораторії» КЗШ 120
(нагадати техніку безпеки)
Демонстрація послідовного процесу створення форми пташки з глини.

Самостійна творча робота учнів

V. Підсумок уроку.
Виставка дитячих робіт. Учні демонструють іграшки. Споглядання, аналіз і естетичне оцінювання.

VI. Домашнє завдання
● Звернути увагу на ті іграшки які є у вас вдома

● Взяти гуашеві фарби, клей ПВА, пензлі для розмальовування наших виробів з глини.

Відео фрагменту уроку https://www.youtube.com/watch?v=450ewl4_UBo

Допоміжний матеріал для уроку


Немає коментарів:

Дописати коментар