Anatol Labunskiy



В 2011 році у межах гурткової роботи Анатолій Лабунський створив експериментальний творчий простір «Арт-лабораторію, яка стала основою позакласної мистецької освіти для учнів школи, і альтернативою навчання у художніх школах Кривого Рогу.

Робота в «Арт-лабораторії» допомагає Анатолію Лабунському більш ґрунтовно втілювати у життя його педагогічний проект: «Розвиток гармонійної особистості громадянина України засобами українського та світового мистецтва» Вивчаючи образотворче мистецтво в загальноосвітній школі, учні мають можливість продовжувати роботу над проектами в творчих групах «Арт-лабораторії».



Слайдер

Урок образотворчого мистецтва в 5 класі "Створення декоративного образу тварини за мотивами творчості Марії Приймаченко"

Мета: розширити знання учнів про види образотворчого мистецтва та виражальні засоби;
оволодіння учнями новими навичками процесу стилізації та новими способами діяльності через трансформацію паперу;
виховувати любов до Батьківщини;
розвивати гармонійну особистость учнів засобами українського народного мистецтва. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Структура

Організаційний момент

Розминка з дітьми. А подивіться вгору. Молодці. Подивіться вниз…
1.      Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду (підготовка до сприйняття матеріалу).

Вправа на встановлення відповідності виду і виразних засобів образотворчого мистецтва.
Добре. В першому семестрі ви вивчали різні види образотворчого мистецтва. Тоді виконаємо таке завдання: визначимо на прикладі образу лева до якого виду образотворчого мистецтва відноситься зображення.
Графічний лев. До якого виду ОМ ми відносимо цього лева? А які виражальні засоби графіки ви знаєте? За допомогою якої мови графіки створено образ цього лева? Отже виражальними засобами графіки є: лінія, штрих, крапка, пляма.
Живописний лев. А цей лев  до якого виду ОМ відноситься? А живопис, яку має мову? Без чого не може бути  живопису?  Отже головним виражальним засобом живопису є колір.
Скульптура лев. А цей лев до якого виду ОМ відноситься? Якщо ми ліпимо? Це скульптура. Яка мова скульптури? (Пластична форма). 
2.      Мотивація навчальної діяльності.

Лев декоративний. Діти а образ цього лева до якого виду образотворчого мистецтва ми віднесемо. Це графічне зображення? Ні. Це скульптура? Ні. Тут використовується колір? Так. Але це не живопис. Наш лев схожий на попередніх?  Так. Але він відрізняється. Так. Яке є ще мистецтво, в якому об’єднується лінія, колір? Декоративно-прикладне. Які виразні засоби декоративно-прикладного мистецтва? Спрощення, декорування це стилізація.
3.    Оголошення теми, мети, завдань уроку.

·         Сьогодні ми узагальнимо і вдосконалимо наші знання. Україна багата не тільки такими гарними дітьми як ви, широкими ланами і родючими полями, славиться наша земля талановитими художниками. І була така художниця, яка для створення своїх картин використовувала мову декоративно-прикладного мистецтва. 

Давайте з вами переглянемо мультик https://www.youtube.com/watch?v=0uzLn3Rd9m8

·         Як зовуть цю художницю яка створила ці дивовижні образи?                              
Марія Приймаченко.
·         Отже тема нашого уроку: «Виражальні засоби декоративно-прикладного мистецтва». 
·         Нашим завданням буде: створити образ тварини виражальними засобами декоративного мистецтва за мотивами творчості Марії Приймаченко.
4.      Первинне засвоєння нового матеріалу.

Процес стилізації складний. Але і йому можна навчитися якщо знати правило. І так сьогодні ми будемо зображати тварин. У тварин є очі, отже розглянемо правило стилізації на прикладі очей.
Давайте проаналізуємо очі реалістичних тварин. Оцей ряд проаналізуйте колір очей.  А цей ряд проаналізуйте форму очей. Отже яка різноманітна природа.
А тепер розглянемо очі які зображувала Марія Приймаченко. З кольором щось відбулося? Вони можуть бути різного кольору? Ці очі декоративні. Які очі ви швидше намалюєте реалістичні чи очі декоративних тварин. Тому що вони простіші.
Отже запам’ятовуємо. Виражальний засіб декоративно-прикладного мистецтва заключається у вивченні реалістичної форми та її спрощення.
Але спростити це ще не означає створити декоративний образ тварини.
     Продовжуємо розглядати мову декоративно-прикладного мистецтва.
Декорування. Тобто прикрашання створеної форми.  Розглянемо три прямокутники. Перший ряд розгляне перший прямокутник. Другий ряд розгляне третій. Ну а я вже розгляну другий прямокутник. Подивіться в ньому зображені квітучі каштани. Каштан це символ нашої столиці - Києва. І у Моєму рідному Кривому Розі також багато каштанів. Тепер перший ряд що ви бачите. А другий ряд що можна сказати про цих риб.  
Отже чи можна через візерунок виразити любов до своєї країни? Авжеж можна.
А подивіться як це робила Марія Приймаченко. Ось очі тварини. А ось вся вона. Який ряд аналізував цей візерунок? Чи гадали ви що ви аналізували тулуб тварини. А в Марії П. - це тулуб тварини.
5.      Осмислення нових знань, умінь (рефлексія).

Ваше наступне завдання знаходиться у вас під партами. Шукаємо, шукаємо. Відкриваємо. А ось і вони – декоративні звірі Марії Приймаченко.  Давайте розглянемо їх. Перший ряд. Які у вас тварини? (схожі на реальних) А другий ряд, які у вас тварини? (фантастичні) МП створювала тварин схожих на реальних і фантастичних. І ви можете цим сьогодні скористатися. Ці репродукції Будуть вам підказкою. 

Практична робота.
Давайте і ми виразимо любов до України, створивши власних тварин, навчившись у МП.
Зараз ми будемо працювати з тулубом.
Згинаю папір і кажу що малювати ми будемо тільки половину зображення.  Спрощеним за принципом стилізації.
На дошці. Подивіться на них. Вони спрощені. 
Приступаємо для виготовлення голови нашої тварини. Для цього беремо квадрат. Працюємо уже за вивченою схемою. Малюємо олівцем половину. Голова повинна бути великою, виразною. Хтось може намалювати більшими вуха, або роги.
В тулубі вирізаємо для голови отвір. 
Тепер ми переходимо до другого етапу стилізації декорування.
Спочатку декоруємо, прикрашаємо голову.
6.      Закріплення, систематизація та узагальнення.

7.      Контрольно-коригувальний етап.

8.      Підсумок уроку.
Ви виготовили  своїх тварин. Давайте звернемося до чарівного сундука. І створимо куточок нашої рідної землі.

9.      Оцінювання.
А тепер же давайте випускати своїх тварин. Уявіть, що у сиву давнину на Україні жили такі прекрасні, декоративні тварини. Першими напитися води до річки приходили тварини у яких був найкращий декор, виразна форма. То я запрошую Сергія, Діану … поставити своїх тварин.  Але на партах сумують решта прекрасних тварин. Тому я запрошу тут поставити своїх тварин. 

Немає коментарів:

Дописати коментар